zondag 14 september 2014

San Francisco - Fort Bragg


Na twee supermooie dagen in San Francisco was het dan toch echt tijd om aan het grote avontuur met de auto te beginnen. Het ophalen van de auto verliep soepel en toen door het hart van San Francisco richting de Golden Gate Bridge. Het was wel even spannend dat de eerste straat die ik in moest draaien gelijk een steile straat van de Cable tram was. Maar alles ging prima en voor ik wist draaide ik de Golden Gate Bridge op en met de stroom mee 45 mijl per uur ben je er ook zo weer af eigenlijk.

Na een klein stukje de 101 de hebben gevolgd kwam de afslag naar Highway 1, de panoramische kustweg. Bij het eerste uitkijkpunt ben ik gestopt om het even allemaal op me in te laten werken.
Wat een belevenis en wat voelt het eigenlijk ook heerlijk vertrouwd om zelf het tempo en de route te bepalen en met navigatie die je brengt waar je wilt zijn.

Al met al was het een nog een vrij lange rit die ik voor de eerste dag had ingepland (gelukkig had ik deze al ingekort, anders was het nog ruim een uur verder geweest). Onderweg een paar keer gestopt voor de mooiste uitzichten, boodschapjes en een korte pauze. Om half zeven draaide ik de parkeerplaats op van Motel 6 in Fort Bragg. Heb hier een prima kamer en wifi, dus ben helemaal happy.

Morgen een korter stuk, naar de eerste Redwoods. Ik heb een cabin geboekt aan het begin van de weg met de prachtige naam "Avenue of the Giants".


Pelikanen!



Nog heel even naar het strand geweest in Fort Bragg.
Helaas teveel opkomende mist/bewolking voor een mooie zonsondergang,
maar de rotsen in de schemer waren toch erg mooi.

Geen opmerkingen: