zaterdag 20 september 2014

Cougar - Ocean Shores


Na de bossen en vulkanen nu weer terug naar de kust. De Columbia River is de staatsgrens tussen Oregon en Washington en deze ben ik tijdens de rit twee keer overgestoken. Indrukwekkende bruggen. De brug bij Astoria is een wonderlijke constructie, eerst een heel hoog gedeelte waar enorme tankers onderdoor kunnen en dan ga je steil naar beneden en is de rest van de brug open en vlak boven het water, op het eind nog wel weer een boogconstructie. Het is net of er drie bruggen aan elkaar zijn geplakt.




Voor ik die brug ben overgestoken heb ik geluncht in Astoria, daar hebben ze ook een Pier 39, inclusief Sealions, ik waande me weer even in San Francisco.
Het was warm en ik reed tegen de felle zon in, dus het laatste deel van de rit richting Ocean Shores vond ik erg pittig. Maar eenmaal hier aangekomen kwam ik er achter dat ik 3 nachten had geboekt ipv 2 zoals ik steeds in mn hoofd had en kreeg ik ook nog een geweldige upgrade omdat mn juniorsuite niet goed gebruiksklaar was gemaakt.
Zit hier nu superdeluxe en het is echt zo'n stadje waar alles om het strand draait. Even heerlijk bijkomen van al het natuurgeweld van de afgelopen week.
En als ik wil is de zuidkant van het Olympic National Park ook maar een uurtje rijden.
Ik kijk uit op de duinen en de oceaan, in minder dan tien minuten sta je op het strand. 's Avonds langs de vloedlijn gelopen en een prachtige zonsondergang gezien. Toen ik terugliep stond ik opeens oog in oog met een hert, die rustig bleef grazen, dus ook daar heb ik nog plaatjes van kunnen schieten.




Geen opmerkingen: