maandag 15 september 2014

Fort Bragg - Miranda/Avenue of the Giants

 

Wat een dag. Ik kom inmiddels superlatieven tekort om te beschrijven wat ik hier zie en meemaak. Vanochtend vertrokken vanuit Fort Bragg en 2 mijl teruggereden naar de Mendocino Botanical Gardens. Ik heb al aardig wat Botanische tuinen gezien en vind ik ze allemaal prachtig, maar deze is toch wel heel bijzonder. Ik heb er binnen een uur een accu leeggeschoten, wat een bloemenpracht en ook nog een geweldig uitzicht op de kust! Dit verdient een eigen bericht met meer plaatjes.

 Vervolgens was het plan om naar Shelter Cove te rijden (zo'n 2,5 uur) maar onderweg was de kustlijn al zo prachtig dat ik een paar keer gestopt ben. Om tijd te sparen op een gegeven moment besloten de camera maar even in de auto te laten liggen en alleen de verrekijker mee. Kom ik aan het eind van een paadje naar de kust zie ik zo'n 20 zeehonden liggen te zonnen. Dus ... de camera maar weer opgehaald, zeehonden gefotografeerd, beetje over de rotsen geklauterd om wat dichterbij te komen, zie ik dat er ook getijdenpoelen zijn vol met zeeëgels, krabbetjes en anemonen. Ook daarvan een apart bericht.

Enfin ... 2 uur later weer terug bij de auto. Shelter Cove uit de route geschrapt en doorgereden naar Miranda, waar ik een cabin heb aan het begin van de Avenue of the Giants.

De highway 1 slingert een heel stuk langs de kust en gaat dan landinwaarts, en dan zit je opeens tussen de Redwoods.
Het was opnieuw een prachtig zonnige dag, het licht door de bomen was adembenemend mooi. Ook hier weer even gestopt om wat foto's te maken. Dit zijn nog lang niet de echte reuzen, maar overal zie je wel enorme stronken van bomen die helaas zijn gekapt en die echt enorm moeten zijn geweest.
Hieronder zie je mij naast zo'n stomp, met er achter een levende stam, om een idee te krijgen van de afmetingen. Gemaakt op loopafstand van mn cabin, mooie wandeling in de schemering.



 





1 opmerking:

Unknown zei

Je zit daar echt mooi zo midden tussen die prachtige bomen!