zondag 18 oktober 2009

Verre familie - deel 2



Vorig jaar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met tante Adrie, mijn oudtante van moederskant die sinds de jaren vijftig in Nieuw Zeeland woont. Zie hier voor het verslag van die ontmoeting.
Het klikte toen zo goed dat ik nu wat meer dagen met haar wilde doorbrengen. Nadat ik Arnica had uitgezwaaid die zondagochtend weer naar het Noordereiland vertrok heb ik 's middags tante Adrie getroffen in het centrum van Christchurch en ben tot woensdagochtend bij haar gebleven. We hebben hele leuke dagen gehad met elkaar. Mooie dingen gezien (zie apart bericht voor de Botanical Gardens in Christchurch en een prachtige wandeling langs de rivier), veel gekletst en ik ben mee geweest naar het muziekclubje van de Dutch society en naar het kerkkoor. 's avonds vroeg naar bed en elke ochtend om 7 uur de deur uit voor een prachtige ochtendwandeling (zie plaatje hierboven). Echt het dagelijkse leven, heel leuk om mee te maken.

Ik heb nu ook kennis gemaakt met alle kinderen en kleinkinderen. Toevallig was de hele familie precies afgelopen week bij elkaar (twee kinderen wonen op het Noordereiland) en Arnica en ik mochten op zaterdagavond nog aanschuiven bij het familiediner in een echt Nieuw Zeelands all you can eat buffet-restaurant. Toch wel bijzonder om zulke verre familie te ontmoeten. over en weer zijn adressen uitgewisseld, zelfs nog met Arnica, want een van de kleinzonen studeert voor dierenarts.


Geen opmerkingen: