zondag 17 januari 2016

Surftrip


Gids Tom ging vandaag met zijn stiefzoon surfen en ik mocht mee omdat dat ook een mooie gelegenheid zou zijn een afgelegen strand te bezoeken en wat foto's te maken. Tom en Luke surfen hier hun hele leven al, Tom is de bron van kennis en Luke leert van hem. Het was heel erg leuk om een middag lang overspoeld te worden door surftermen, afwegingen over wat de beste plaats was, plagerijtjes over en weer over elkaars surfkwaliteiten en (sterke) surfverhalen.

Eerst al een stuk rijden, want dichtbij waren de condities niet goed, het eerste strand waar we stopten werd afgekeurd, wind stond verkeerd. Volgende plek was beter, maar nog niet ideaal, ze gingen toch een poging wagen, want anders was er nog maar weinig tijd voor we weer terug moesten gaan. Eenmaal in het water duurde het een tijd voor ik ze weer zag, kleine stipjes achter de golven, de condities leken me best zwaar. Ik heb zelf lekker gefotografeerd en langs de vloedlijn gelopen en na ongeveer een uur zag ik ze verderop uit het water komen. Behoorlijk stuk van waar we gestart waren, ik ben ook weer terug gaan lopen naar waar we het duin over zouden moeten en aan de bewegingen en lichaamstaal zag ik al dat het ruig geweest moest zijn en ze alle situaties aan het doornemen waren.
Eenmaal weer bij elkaar kreeg ik inderdaad te horen dat het een behoorlijk gevecht was geweest om goed terug te komen en Tom was helemaal blij voor Luke dat hij nu ervaring had in deze moeilijke condities en er goed door was gekomen. Tom zelf was aardig door de mangel gegaan en dat leverde de nodige grappen op.
Echt weer een stukje dagelijks leven gezien uit deze regio. Erg leuk! En ook vandaag weer een heel mooi beeld van Mt Taranaki.

 


 

1 opmerking:

Unknown zei

Leuk om al je avonturen zo te lezen!