zaterdag 30 augustus 2008

Ochtendrondje door de polder, 19 km

Vanochtend was het prachtig weer toen ik opstond, je weet deze tijd van het jaar maar nooit hoe lang dat duurt, dus ik ben maar gelijk op de fiets gesprongen. Richting Leiderdorp en langs de Oude Rijn de ochtendzon tegemoet. Bij Koudekerk de polder ingedraaid om de lus terug te maken. Paden waar geen auto kan komen, heerlijk rustig, maar een paar wandelaars en fietsers gezien.
Ik zag een mooi tafereel van een reiger en een koe bij de sloot, en toen ik was afgestapt om daar een foto van te maken, zag ik vanuit mijn ooghoek opeens een ooievaar door de wei benen! In de jaren dat ik hier in de omgeving heb gefietst kan ik me niet herinneren dat ik ooit eerder een ooivaar heb gezien.
Ik vond het echt bijzonder en een goed teken voor de natuur lijkt me. De reiger voelde zich kennelijk tekort gedaan doordat mijn lens op de ooivaar was gericht en gaf nog even een show weg met een vers gevangen prooi.
Het was een mooi begin van het weekend!


Geen opmerkingen: